Spørsmål og svar
Vanlige spørsmål
Vi bruker betalingsleverandørene (betalingstjenestene) Mondido og Worldonline for kortbetalinger. Vi jobber for at Klarna og Vipps betaling kommer i tillegg.
Våre normale leveringstider er 2–5 virkedager. OBS! Bestillinger i helger sendes tidligst påfølgende mandag.
Avhengig av størrelsen og vekten på bestillingen, sender vi bestillingen din enten som et brev til hjemmeadressen din eller som en pakke til et hentested i nærheten av den oppgitte leveringsadressen.
Hvis det skulle oppstå forsinkelser i leveransen (uten at vi har varslet om dette), kan du kontakte oss på e-post: info@noerdic.no.
Vi bruker både Bring, Postnord og DHL til levering. Fraktselskap og leveringsmetode avhenger av størrelsen på produktet og bestillingen. De minste produktene passer godt i postkassen og sendes direkte hjem til kundene.
Når du har fullført bestillingen, sender vi en ordrebekreftelse til e-postadressen din. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noe galt med ordrebekreftelsen, bør du kontakte kundeservice umiddelbart.
Ved uavhentede pakker er du som kunde ansvarlig for returforsendelsen. Vi belaster den faktiske returkostnaden for returen, men minst 50 kroner.
Returer og klager
Du har rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager og returnere varen. Angreretten gjelder fra dagen etter at du har mottatt varen. Angreretten gjelder ikke virksomheter.
Det er viktig at varene som returneres, er i salgbar stand, dvs. ubrukte, uskadde, rene og pakket i originalemballasjen med alle tilhørende deler, etiketter og eventuell brukerveiledning.
En forsendelse som ikke blir hentet, anses ikke som en utøvelse av angreretten.
Kunden står for returkostnaden, og derfor sender vi ikke en returseddel.
Dette gjør du når du vil bruke angreretten din:
Nördic NUF
c/o ART AS
P.O. Box 2092021 Skedsmokorset
Det er viktig at originalemballasjen ikke blir skadet, så unngå å skrive på originalemballasjen eller klistre på tape.
Hvis produktet returneres i en annen stand, kan vi trekke fra minst 30 % av verdien av produktet ved tilbakebetaling.
Vi forbeholder også retten til å nekte refusjon hvis det returnerte produktet eller emballasjen ikke er i salgbar stand.
For mer om den lovfestede angreretten, se Forbrukerrådet
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet være skadet eller feilbehandlet når det ankommer, er vi forpliktet til å fikse feilen gratis i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Klagen må sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.
Hvordan går du frem ved en reklamasjon?
Eventuelle feil og mangler skal alltid varsles til info@noerdic.no. Oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke klarer å fikse feilen eller levere et lignende produkt, vil vi refundere deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende forbrukerkjøpslov. Vi står for returfrakt ved godkjent reklamasjon.
Vi forbeholder oss retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er defekt, i samsvar med gjeldende forbrukerkjøpslov. Ved reklamasjon følger vi retningslinjene til Forbrukerrådet i Norge.
Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?
Ta kontakt, så hjelper vi deg videre